Enisala plus Argamum egal DOBROGEA

Când spui Enisala sau Argamum spui…DOBROGEA.

Vremea bună din ultimele zile m-a făcut să-mi convoc familia, să ne facem bagajele și să plecăm la drum spre EST. În Dobrogea, acolo unde… trecerea timpului se măsoară în răsărituri şi apusuri, în verdele ierbii şi auriul spicului de grâu, în triluri de privighetoare şi cântecul pitpalacului.  Un loc de poveste…

Rasarit pe Razim

Ca să știe lumea despre ce e vorba și pe unde am ajuns, iată două scurte descrieri ale cetăților.

Denumirea cetății Enisala provine de la turcescul “yeni” (nou), respectiv regionalismul dobrogean “sale” (așezare, sat), adică… așezare nouă. În același timp, cetatea este cunoscută și sub denumirile Heraclia sau Heracleea. Enisala, singura cetate medievală din Dobrogea, este situată în vecinatatea satului Enisala  fiind construită pe cel mai înalt promontoriu situat între lacurile Babadag şi Razim.

Cetatea Enisala-2

Enisala

Enisala 2

Panza de paianjen

Fazan la Enisala

Pietrar sur 3

Erete de stuf

Stuf si Apa pe Razim

Starc Rosu

Cetatea Argamum după numele latin sau  în limba greacă antică,  Orgamè, este cea mai veche așezare de pe teritoriul românesc atestată într-un izvor antic  și a  fost întemeiată de coloniști greci veniți din Asia Mică urmând ca în secolul I după Hristos, să intre sub stăpânirea romană. Acum cetatea este un sit arheologic situat în partea de est a județului Tulcea, pe teritoriul comunei Jurilovca, în locul numit Capul Doloșman.

Argamum

Capul Dolosman

Argamum 3

Argamum 2

Rasarit Razim, format patratPietrar sur

Presura si Fazan

Gaste pe Razim

Presura sura, Razim

Ratoi in stuf

Gasca , alb si negru

Apus in Razim

Categorii: Expediții | Etichete: , , , , , , , , , | 3 comentarii

Navigare în articol

3 gânduri despre „Enisala plus Argamum egal DOBROGEA

  1. Calci rar prin blogosferă, dar foarte apăsat. Esti un vânator grozav. N-ai lăsat nici o urmă, pe tot blogul tău, vizavi de echipamentele foto. În mod sigur ai un ”full frame”, dar sunt curios ce obiective folosești? Pozele ”macro” le faci cu lentilă dedicată, sau ”crop”?

  2. Este foarte adevarat ca nu ajung prea des pe internet iar timpul pe care il dedic scrierii articolelor sau prelucrarii fotografiilor este si mai redus. Dar … din cand in cand mai las si eu cate o „urma”. Cat priveste echipamentul meu, sa stii ca am 3 obiective mari si late, iar pentru fotografia macro am un obiectiv macro fix ( sunt fotografii la care dupa ce am folosit lentila dedicata, chiar si cu teleconvertor, mai fac si crop). In momentul de fata fotografiez cu o camera FX, dar mai bine de 80% din fotografiile postate aici sunt facute cu camere DX. Multumesc frumos pentru apreciere si astept sa vad si la tine din ce in ce mai multe fotografii.

  3. La mine este mai ușor, deoarece stau chiar lângă padurea Snagov (ce a mai rămas din ea) și procur mai ușor poze wildlife. Din păcate acum nu te poți apropia de pădure din cauza țânțarilor. În afară de asta am o mulțime de fotografii, adunate în timpul călătoriilor prin Europa, care așteptă rândul la postare. Am observant că fotografia wildlife nu este apreciată cum merită. Daca pozez un cațeluș care se gudură, sunt șanse mari să strângă mai multe like-uri, decât un fazan, fotografiat de la 20 de metri, pentru care faci pândă 2-3 ore și te târăști prin ciulini. Majoritatea celor din blogosferă sunt oameni de oraș care nu au idee ce se ascunde în spatele unei fotografii wildlife, de valoare. Eu apreciez foarte mult blogul tău deoarece, dincolo de calitatea și spectaculozitatea imaginilor, îmi dau seama care este efortul pentru obținerea lor. În ceea ce privește echipamentul am un Nikon D5300 cu obiectiv 18-300, si un Sony DSC HX300. Cu Nikon-ul trebuie să mă apropii cam la 50 metri de animal, pentru o poză reușită. Cu Sony, daca am pe ce să-l sprijin, trag și de la 100-150 metri si din acest motiv îl folosesc mai des. Are un sensor mic, dar un sistem optic deosebit. În afară de asta, este compact și ușor de târât prin marăcini.

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

